Δευτέρα 2 Μαΐου 2016

Συνέντευξη με τον κωπηλάτη Γιάννη Χρήστου

Ο Καστοριανός 33άχρονος κωπηλάτης Γιάννης Χρήστου που θα συμμετάσχει σε δεύτερη συνεχόμενη Ολυμπιάδα στο αγώνισμα της τετρακώπου  μαζί με τους Γιάννη Τσίλη, Γιώργο Τσιάλα και Διονύση Αγγελόπουλο, παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα μας και στον Χρήστο Δαϊρετζή. Μίλησε για την αγάπη του για το άθλημα, για τις θυσίες που κάνει και τους στόχους του.

Πες μας λίγα λόγια για το άθλημα, γιατί ο κόσμος της Ρόδου δεν το γνωρίζει...
Η κωπηλασία διεξάγεται  συνήθως σε ήρεμα νερά δηλαδή σε λίμνες ή ποτάμια, σε αγώνα δύο χιλιομέτρων. Είναι ένα άθλημα που γυμνάζει όλο το σώμα και απαιτεί πολύ συγχρονισμό δύναμη και καλή φυσική κατάσταση. Το σκάφος το κωπηλατικό λέγεται σκίφ και γίνονται αγώνες του ενός, δύο, τεσσάρων και οκτώ κωπηλατών.

Πότε ασχοληθήκατε για πρώτη φορά με την κωπηλασία και τι ήταν αυτό που σας έκανε να την αγαπήσετε;
Mε την κωπηλασία ασχολήθηκα πρώτη φορά στην ηλικία των 12 με 13 ετών και από τότε καθημερινά κάνω προπονήσεις. Αυτό που με έκανε να την αγαπήσω ήταν η επαφή με τη φύση. Γενικά, από μικρό παιδί ήμουν πολύ δραστήριος και δεν μπορούσα να καθίσω στο σπίτι με τίποτα. Έτσι, βρήκα μια διέξοδο στην κωπηλασία που συνδυάζει τη γυμναστική και τη λίμνη, αφού είμαι από την Καστοριά και το ασχοληθείς με τη λίμνη είναι σχεδόν αναπόφευκτο. Όλο αυτό λοιπόν, σε συνδυασμό με το ότι έκανα κάτι καλό  για ‘μενα ήταν που με κέρδισε από την πρώτη στιγμή.

Στον ελεύθερό σας χρόνο τι κάνετε; 
Τώρα εν’ όψει των Ολυμπιακών Αγώνων κενό δεν υπάρχει. Ακόμα και τα λεπτά είναι πολύ σημαντικά, είτε για ξεκούραση είτε για την επισκευή κάποιου κομματιού του σκίφ. Κάποια ίσως απογεύματα που δεν έχουμε προπόνηση, προσπαθούμε να χαλαρώσουμε σωματικά και πνευματικά για να είμαστε έτοιμοι για την προπόνηση το επόμενο πρωινό.

Τι επαγγέλλεστε;
Είμαι πυροσβέστης, τιμής ένεκεν αυτών που έχω κάνει στην κωπηλασία.

Η οικογένεια σας  πόσο σας στερείται;
Έχω δύο παιδάκια. Αυτοί είναι που με στηρίζουν. Είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια που καταβάλλει η σύζυγός μου, γιατί όπως γίνεται αντιληπτό, από τη στιγμή που ασχολούμαι όλη μέρα με τον αθλητισμό, αυτή θα πρέπει να ασχολείται με όλα τα υπόλοιπα! Λείπω πάρα πολύ από το σπίτι, αλλά είναι απαραίτητο για να προπονηθώ. 

Οι σχέσεις σας με τα άλλα παιδιά του πληρώματος πως είναι;
Oι σχέσεις  μας είναι  κάτι  παραπάνω  από  άριστες.  Αδελφικές   θα έλεγα, εντός και εκτός βάρκας. Είμαστε πολλά χρόνια μαζί σαν πλήρωμα.  

Πόσο καιρό πριν ξεκινάτε προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς του Ρίο και πως αλλάζει το πρόγραμμα από ημέρα σε ημέρα;
Η προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς έχει είδη ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο. Διαρκεί λοιπόν περίπου πεντέμισι με έξι μήνες. Το πρόγραμμα από ημέρα σε ημέρα δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου. Απλά, ακολουθούμε κάποιους κύκλους. Έχουμε τον χειμερινό, τον εαρινό και τον καλοκαιρινό. Γενικότερα, οι ώρες, το φαγητό και η προπόνηση είναι ίδια όλο το χρόνο.

Ένας κωπηλάτης τι τρώει στα 2-3 τελευταία του γεύματα πριν τον αγώνα;
Αυτό που κοιτάμε κυρίως είναι να φάμε πολλούς υδατάνθρακες έτσι ώστε να έχουμε ενέργεια για την ώρα της κούρσας. Έπειτα κοιτάμε να είμαστε πολύ καλά ενυδατωμένοι, οπότε κοιτάμε να έχουμε πιεί αρκετό νερό.

Η ψυχολογία σας πριν από ένα αγώνα πως είναι; Νιώθετε φόβο;
Η ψυχολογία μου πριν από έναν αγώνα είναι ανάλογη με την προετοιμασία που έχω κάνει. Αν πιστεύω πως είμαι σε καλή κατάσταση και έχω κάνει σωστή προετοιμασία, είναι καλή. Εάν πάλι δεν έχω προετοιμαστεί καλά ή κάτι δεν μου βγαίνει όπως θέλω, έχω κάποιο άγχος παραπάνω. Φόβο για το ότι κρίνομαι ή ότι θα αποτύχω, δεν νιώθω. Βλέπω τον αθλητισμό σαν τέχνη. Όπως ένας ζωγράφος κάνει έναν πίνακα και πάει στο τέλος να τον εκθέσει, κάπως έτσι βλέπω εγώ τον αθλητισμό. Κάνω την προπόνηση μου όλο το διάστημα της προετοιμασίας και όταν έρθει η ώρα του αγώνα, πηγαίνω και δείχνω πως έχω προετοιμαστεί και τι μπορώ να κάνω.

Ποιοι πιστεύετε πως είναι οι πιο δυνατοί αντίπαλοι που θα αντιμετωπίσετε στο Ρίο; 
Δεν υπάρχουν φαβορί. Όλοι θα θέλουν να δείξουν ότι είναι σε πολύ καλή κατάσταση γιατί σε αυτές τις διοργανώσεις, το κάθε κράτος που συμμετέχει, στέλνει το καλύτερο του. Εμείς έχουμε να αντιμετωπίσουμε υπερδυνάμεις, όπως κάθε φορά. Πιστεύω όμως πως θα κριθούν όλα στο ποιος έχει κάνει την καλύτερη προετοιμασία.  

Πότε αγωνίζεστε;
Η τελετή έναρξης είναι στις 5 Αυγούστου. Οι δικοί μας πρώτοι αγώνες, τα προκριματικά, ξεκινάνε στις 7 Αυγούστου.

Είναι στόχος το μετάλλιο;  
Ναι είναι! Είναι το μόνο που λείπει από την συλλογή μας σαν πλήρωμα και αυτό  θα προσπαθήσουμε να κατακτήσουμε το καλοκαίρι στο Ρίο!

Μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες θα σταματήσετε να αγωνίζεστε;
Εγώ ναι. Δεν γνωρίζω όμως για τα άλλα παιδιά. Αυτοί ίσως και να συνεχίσουν.

Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη και εύχομαι κάθε επιτυχία!
Σ’ ευχαριστώ πολύ!
Χρήστος Δαιρετζής

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου